Η οργάνωση των ραφιών καταστημάτων μπορεί να ενθαρρύνει τους πελάτες να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα, καθώς τους βοηθά να βρουν αυτό που θέλουν εύκολα και γρήγορα. Επιπλέον, η σωστή διάταξη των ραφιών συμβάλλει στη βέλτιστη κυκλοφορία των πελατών, ώστε η ροή να γίνεται απρόσκοπτα. Πώς, λοιπόν, πρέπει να οργανώνονται τα ράφια καταστημάτων σε χώρους λιανικής πώλησης, στους οποίους πωλούνται είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα σούπερ μάρκετ;
Γενικά, αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η τοποθέτηση αντικειμένων στρατηγικά έχει τεράστιο αντίκτυπο στην αγορά του πελάτη. Τα προϊόντα που είναι ακριβά τοποθετούνται πάντα στο πάνω μέρος του ραφιού και τα προϊόντα που είναι δημοφιλή μπαίνουν στα κάτω ράφια. Το προϊόν που είναι πιο πιθανό να δελεάσει τον πελάτη τοποθετείται στο επίπεδο των ματιών. Διαβάστε παρακάτω, για να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την πιο αποτελεσματική οργάνωση των ραφιών στα σούπερ μάρκετ.
- Ψηλά ράφια: Τα ψηλά ράφια προορίζονται για αντικείμενα που είτε είναι ακριβά είτε δεν πουλάνε πολύ. Είναι ένα μέρος του ραφιού, όπου οι πελάτες φτάνουν δυσκολότερα, και ως εκ τούτου μπορείτε να βάζετε προϊόντα που δεν αναμένεται να φύγουν εύκολα.
- Ράφια εύκολα προσεγγίσιμα: Μόνο τα ευπώλητα και τα κορυφαία προϊόντα τοποθετούνται στα ράφια που βρίσκονται στο επίπεδο των ματιών. Πρόκειται για μία περιοχή premium, από την οποία επωφελούνται τα εμπορεύματα που δικαιολογημένα προσελκύουν τους πελάτες.
- Ράφια προσβάσιμα σε παιδιά: Μια άλλη τάση που παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ είναι η αύξηση των παιδιών που έρχονται μαζί με τους γονείς τους. Έτσι, στα χαμηλά ράφια που είναι στο ύψος των ματιών των παιδιών πρέπει να τοποθετούνται προϊόντα που απευθύνονται σε αυτά.
- Κάτω ράφια: Οι κατασκευαστές ραφιών σούπερ μάρκετ προτείνουν την τοποθέτηση αντικειμένων που είναι μεγάλα και βαριά στα κάτω ράφια. Πρόκειται καταρχάς για ζήτημα ασφαλείας, ώστε να αποφευχθεί η πτώση κάποιου ογκώδους και βαριού αντικειμένου. Επίσης, είναι πιο βολικό για τους πελάτες να τα σηκώνουν και να τα μεταφέρουν από το ράφι στο ταμείο.
- Ράφια παρουσίασης φρέσκων προϊόντων: Τα φρούτα και τα λαχανικά καλό είναι να εμφανίζονται με σκούρο background, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο. Επιπλέον, η εναλλαγή των χρωμάτων τους (π.χ. οι πιπεριές δίπλα στις ντομάτες) τα κάνει να φαίνονται πιο λαχταριστά και να τραβούν την προσοχή.
- Απομακρυσμένα ράφια: Στα απομακρυσμένα από την είσοδο ράφια, δηλαδή αυτά που βρίσκονται μέσα μέσα στο σούπερ μάρκετ, καλό είναι να τοποθετούνται είδη πρώτης ανάγκης, όπως το γάλα, το ψωμί, τα αυγά και το αλεύρι. Έτσι, ο πελάτης θα αναγκαστεί να περιηγηθεί περισσότερο στο σούπερ μάρκετ και πιθανώς θα αγοράσει περισσότερα προϊόντα.
- Ράφια δίπλα στο ταμείο: Πάντα, στα ράφια καταστημάτων δίπλα στο ταμείο τοποθετούνται τα προϊόντα που δεν είναι άμεσης ανάγκης, όπως τσίχλες, περιοδικά και καραμέλες, ώστε να τα αγοράσει κανείς με βάση την παρόρμηση της στιγμής.