Τα ράφια καταστημάτων αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο να τοποθετήσετε οργανωμένα τα προϊόντα σας, να τα κάνετε εμφανή και εύκολα προσβάσιμα στον πελάτη και φυσικά να τα αναδείξετε, ώστε να πουληθούν ευκολότερα. Η σωστή τοποθέτηση τόσο των ραφιών όσο και των προϊόντων πάνω σε αυτά συντελεί στη συνολική όμορφη εμφάνιση του καταστήματός σας και μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις αρκεί να προσέξετε τις παρακάτω συμβουλές.
Σημείο τοποθέτησης
Τα ράφια καταστημάτων πρέπει να είναι στερεωμένα στον τοίχο γερά και σε σημείο, όπου ο πελάτης μπορεί εύκολα να δει τα εμπορεύματα. Δηλαδή δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ χαμηλά, ώστε αυτός να αναγκάζεται να σκύβει, ούτε πολύ ψηλά, ώστε να μη μπορεί να φτάσει αυτό που θέλει.
Ομαδοποίηση προϊόντων με βάση μια ιδέα
Τα ράφια καταστημάτων προσελκύουν αμέσως το βλέμμα όποιου μπει στο μαγαζί και πρέπει να το κρατήσουν για κάποια ώρα. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει τα προϊόντα πάνω στα ράφια να συνδέονται με βάση κάποια ιδέα μεταξύ τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε να είναι ίδια, αλλά να αναπτύσσονται γύρω από ένα συγκεκριμένο concept. Για παράδειγμα, σε ένα κατάστημα με ρούχα το κάθε ράφι καλό είναι να έχει διαφόρων ειδών ρούχα, που ταιριάζουν χρωματικά ή στυλιστικά μεταξύ τους.
Minimal αισθητική
Πολλές φορές οι καταστηματάρχες στην αγωνία τους να δείξουν στους υποψήφιους πελάτες όσο πιο πολλά προϊόντα γίνεται παραφορτώνουν τα ράφια καταστημάτων, με αποτέλεσμα αυτά να φαίνονται υπερβολικά. Η απέριττη κομψότητα επιβραβεύεται επειδή τα προϊόντα μπορούν να φαίνονται με ελκυστικό τρόπο, μόνο αν είναι αραιά τοποθετημένα πάνω στο ράφι, ώστε να αναδεικνύονται. Μια καλή επιλογή για minimal αισθητική είναι τα επιτοίχια ράφια.
Συχνή ανανέωση
Ό,τι ισχύει για τις βιτρίνες και τους πάγκους, ισχύει και για τα ράφια καταστημάτων. Πρέπει να ανανεώνονται συχνά, ακόμα και αν δεν αλλάζουν τα προϊόντα. Δεν χρειάζεται δηλαδή να έχετε καινούρια παραλαβή, για να αλλάξετε την εμφάνιση των ραφιών του μαγαζιού σας. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε τοποθετώντας άλλα προϊόντα ή μεταβάλλοντας την ιδέα ομαδοποίησης των εμπορευμάτων πάνω σε κάθε ράφι. Έτσι, ο συχνός πελάτης δεν θα βαρεθεί, αλλά αντίθετα θα αισθανθεί ότι κάθε φορά έχει και κάτι νέο να περιμένει και να ανακαλύψει.
Καθαριότητα και τάξη
Τα ράφια καταστημάτων πρέπει να λάμπουν από καθαριότητα και να είναι πολύ τακτοποιημένα. Όποιο και αν είναι το προϊόν που θέλετε να αναδείξετε, δε νοείται να μη βρίσκεται αυτό πάνω σε πεντακάθαρες επιφάνειες. Επιπλέον, είναι αναμενόμενο ότι ράφια καταστημάτων με ρούχα ή άλλα προϊόντα, τα οποία είναι προσιτά κάθε στιγμή στους πελάτες, θα ανακατώνονται συνέχεια. Καλό είναι να έχετε έναν υπάλληλο, ο οποίος θα απασχολείται σε μόνιμη βάση, για να τακτοποιεί τα ράφια και να τους δίνει την τόσο απαραίτητη αίσθηση της τάξης.
Τα προϊόντα είναι το επίκεντρο της προσοχής
Τα ράφια καταστημάτων είναι το μέσο, για να αναδειχθούν τα προϊόντα. Έτσι, δεν είναι πάντα αποδοτικό να έχετε στο μαγαζί σας ράφια καταστημάτων σε πολύ ξεχωριστά σχέδια, διότι μπορεί αυτά να κλέψουν την παράσταση. Θυμηθείτε: τα ράφια καταστημάτων είναι ο καμβάς, που πλαισιώνει αυτό που θέλετε να πουλήσετε.